Castelijn & Beerens

Magazine 2016

Concept | Grafisch ontwerp | DTP | Beeldbewerking | Project management

Ieder jaar brengt Castelijn & Beerens een magazine uit om hun collecties voor dat jaar weer te presenteren. Dit magazine is niet specifiek gericht op klanten, maar op de winkeliers die de C&B producten verkopen. Het magazine dient als naslagwerk waar men kan zien welke producten er allemaal te verkrijgen zijn. Dit zijn zoveel producten, dat het niet handig is om deze allemaal met foto te laten zien. Daarom is er voor gekozen om werktekeningen te maken van elk product.

De afgelopen jaren is het magazine uitgegeven in de vorm van een glossy. De 2015 editie was zelfs vormgegeven in platinum stijl i.v.m. het 70-jarig bestaan van Castelijn & Beerens. Voor de 2016 editie is er echter gekozen om een compleet andere richting op te gaan, namelijk om de trend ‘minimalisme’ te volgen. Dit is doorgevoerd in het ontwerp door veel witruimte te laten en door vooral in zwarttinten te werken. De keuze voor de afwerking in het drukwerk maakt het magazine echt af. Voor het binnenwerk is gekozen voor een wat dikker papier dat bovendien ongestreken is. Dit geeft een mooie matte look. De omslag is volledig zwart met een krasvast matlaminaat. Om een speciaal tintje mee te geven is het beeldmerk op de cover voorzien van een preeg en spot UV lak, waardoor het een heel subtiel en chique uiterlijk mee krijgt.